Ciekawostki

Jak osiągnąć sukces?

jak nauczyć dziecko szybko liczyć w pamięci

Nie wszyscy rodzice są dobrymi nauczycielami dla swoich dzieci. Być może fakt, że pokładamy na swoje dzieci ogromne nadzieje i dla tego jesteśmy od nich zbyt wymagający, lub odwrotnie, tak bardzo je kochamy, że wyolbrzymiamy ich osiągnięcia. W każdym bądź razie, rozwój zdolności umysłowych u dzieci często nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
Aby pomóc rodzicom wybrać odpowiednią metodę treningu idziemy wręcz przeciwnej metody i na początku bierzemy pod uwagę te czynniki, które często prowadzą do frustracji, całkowicie odbijają pragnienie dziecka do nauki.

Przeszkadzamy dzieciom w rozwijaniu się

Jak rozwijać zdolności umysłowe dziecka, aby jego zainteresowanie poznania w końcu zgasło? Biorąc pod uwagę, że dziecięcy mózg jest bardzo elastyczny, rośnie z ogromną szybkością i jego potrzeba w uzyskaniu nowej wiedzy jest nieograniczona, rodzice muszą włożyć wiele wysiłku, aby stać się przeszkodą dla naturalnego procesu kształtowania się osobowości intelektualnej. Jednak niektórzy mamusie i tatusiowie, uwikłane w zaleceniach psychologów, swoich stereotypach i emocjach, popełniają fatalne błędy:

  1. Skąpstwo w wyrażaniu uczuć. Niektórzy rodzice uważają, że każda demonstracja miłości (całowanie, przytulanie, noszenie na rękach) – to wybryk, który nie prowadzi do niczego dobrego. Nieprawda! Kochane dzieci są inteligentne, utalentowane i szczęśliwe.
  2. W jakim wieku dziecko jest narażone na notację, oddzieleniu od gier przez zepsutą zabawkę? Takie rodzicielskie „represje” – to poważny błąd. Normalny proces rozwoju umysłowego dziecka jest w badaniu, w poznaniu wiedzy o świecie „po omacku”. Czyli, że żywy umysł dziecka nastawiony na aktywną grę, a nie na kontemplację. Jeśli stała się nieprzyjemna sytuacja i zabawka została zepsuta, to prawdopodobnie rodzice kupili rzecz, która nie pasuje do twojemu dziecku ze względu na wiek, albo, że nie była bardzo dobrej jakości. Czy dziecko jest winne? Nie! Co więcej, może być bardzo zasmucone tym, co się stało i potrzebuje współczucia i wsparcia.
  3. W jakim wieku dziecko jest narażone na notację, oddzieleniu od gier przez zepsutą zabawkę? Takie rodzicielskie „represje” – to poważny błąd. Normalny proces rozwoju umysłowego dziecka jest w badaniu, w poznaniu wiedzy o świecie „po omacku”. Czyli, że żywy umysł dziecka nastawiony na aktywną grę, a nie na kontemplację. Jeśli stała się nieprzyjemna sytuacja i zabawka została zepsuta, to prawdopodobnie rodzice kupili rzecz, która nie pasuje do twojemu dziecku ze względu na wiek, albo, że nie była bardzo dobrej jakości. Czy dziecko jest winne? Nie! Co więcej, może być bardzo zasmucone tym, co się stało i potrzebuje współczucia i wsparcia.
  4. Pozbawienie przyjemności od nauki. Głównym zadaniem rodziców jest wspieranie naturalnego procesu poznawania dziecka. Ale często dorośli hamują go, gdy dziecku nawiązuje się podejście do nauki w projekcji „musi” i „powinien”. Jeśli dziecku nie pokazywać wspaniały świat wiedzy, jak pięknie jest uczyć się czegoś nowego, jego motywacją w kształceniu będzie dążenie, aby uzyskać dobre stopnie, być posłusznym albo strach przez karą. W takich warunkach dziecko będzie posiadać wiedzę, ale będzie to miało żadnego związku z rozwojem zdolności intelektualnych.
  5. Wpływ środowiska. Od rodziców często można usłyszeć: „nie rozumiem, jak rozwinąć zdolności intelektualne dziecka?” Co więcej, sami dorośli zanurzeni w trosce o zaspokojenie interesów konsumentów (żywność, odzież, obuwie), uczą dziecko tych samych potrzeb. Rozwój intelektualny osobowości odbywa się tylko w duchowych (niematerialnych) priorytetach. Dzieci kopiują zachowania dorosłych. Jeśli mama lubi czytać w wolnym czasie, jeśli rodzice interesują się sztuką, mają zainteresowania, dziecko łatwiej weźmie do rąk książkę, zainteresuje się astronomią, pokaże zainteresowanie do poznawania nowego. Nie należy się spodziewać czegoś specjalnego od dziecka, którego rodzice poświęcają cały swój wolny czas oglądając programy telewizyjne. Krąg zainteresowań dziecka może ostatecznie ograniczyć się do telewizora i komputera.
  6. Skupienie się na ocenach. Obecny system edukacji przez dziesięciolecia nakłada na nas podejście oceny do nauczania. Rodzice wychowani w tej atmosferze, często sami dość gwałtownie reagują, gdy dziecko przynosi do domu niskie stopnie. Przy takim podejściu dziecko tylko boi się kary, wstydzi się jeżeli czegoś nie rozumie, porównuje się z innymi uczniami. Zgódźcie się, przyjemności mało, ale proces poznawczy może przynieść radość!

 

Jak wybrać właściwą drogę?

Rozwój zdolności umysłowych u dzieci wymaga od rodziców znacznej cierpliwości, zrozumienia i miłości. Naukowcy przeprowadzili wiele badań na temat wpływu na intelekt dziecka emocjonalno-psychologicznych czynników i okazało się, że korzystna atmosfera w rodzinie, uwaga rodziców – najwierniejsi sojusznicy w tworzeniu zdolności intelektualnych. A zatem czego potrzebują dzieci?

  • Dobry przykład przed oczami. Bądźcie aktywni, szukajcie dla siebie interesujące nowe hobby i nie zauważycie, że dziecko zacznie wymyślać nowe gry, uczyć się nowych zajęć;
  • Spokojna atmosfera wzajemnego zaufania, gdzie każdy traktuje siebie nawzajem z miłością – to daje dziecku pewność siebie;
  • Zachęcajcie do samodzielnej działalności, nawet jeśli to dodaje wam kłopotów;
  • Rozmawiajcie ze swoim dzieckiem i zwracajcie uwagę na jego pragnienia, pomysły, problemy, omawiajcie bieżące sprawy z nim. Takie małe rzeczy odgrywają dużą rolę w rozwoju umiejętności komunikacyjnych.

Delikatnie, bez naciskania przeszczepiajcie dziecku miłość do czytania.

Kiedy dziecko ma interes poznawczy, bez wątpienia: każde ćwiczenia dla rozwoju mózgu dziecka powinny szybko przynieść efekty. Ważne, aby wiedzieć, że kreatywność, talenty, unikalne zdolności pojawią się, jeśli wybrana metoda nauczania zapewnia harmonijny rozwój półkul mózgowych u dzieci.

Z tym zadaniem najlepiej radzi sobie metoda ustnego liczenia „Soroboom”. Szkolni trenerzy nie tylko wiedzą, jak nauczyć dziecko szybko liczyć w pamięci za pomocą japońskiego liczydła „abakus”, ale także pomogą dzieciom stać się erudytowanymi, kontaktowymi, w pełni rozwiniętymi przedstawicielami nowego pokolenia.

W trakcie zajęć z liczydłem aktywnie angażuje się prawa półkula mózgu, rozwija się wyobraźnia dzieci. Jednocześnie aktywuje się pomysłowe i logiczne, intuicyjne i analityczne, dedukcyjne i indukcyjne myślenia. Rozwinięte w dzieciństwie poznawcze zdolności pomogą dziecku uczyć się w szkole, łatwo przyswajać nowy materiał, a w dorosłym życiu pozwoli z łatwością znaleźć wyjście z każdej sytuacji.

Nauka w szkole ustnego liczenia sprzyja zdolnościom umysłowym u dzieci, fenomenalnej pamięci, obserwacji, uwagi do szczegółów, logiki, intuicji, zdolności koncentracji, porównywania i uogólnienia, wyciąganiu wniosków, przyjmowaniu czasem nielogicznych, ale słusznych decyzji.

Jeśli chcesz wychować i rozwinąć głęboko myślącą osobowość, wybierz nie tylko skuteczny, ale również najbardziej dogodny sposób dla dziecka.

Cena nauczania грн.
PROMOCJA Cena nauczania 2, 3-go dziecka -10%